fredag 1 november 2013

Strawberry saft daiquiri

Häromåret när jag som vanligt hade plockat alldeles för mycket jordgubbar så gjorde jag en hel del rårörd sylt som jag frös in. Sen flyttade vi till lägenhet med hälften så stor frys och sen blev det sommar igen och jag plockade nya jordgubbar så det kändes inte meningsfullt att spara den rårörda sylten längre. Den hamnade i en silduk och blev saft, väldigt god.

Och av saften gjorde jag idag en variant på strawberry daiquiri. Inte riktigt lika god som originalet men klart godkänd, lite söt och mycket fräsch:

Strawberry saft daiquiri, 2 glas:
Mycket is i en shaker
häll på
8 cl rom (jag råkade ha mörk men det går nog minst lika bra med ljus)
4 cl sockerlag
4 cl jordgubbssaft
saften av en lime

Skaka och häll up i glas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar